FoodFirst Network wil de ‘Netflix voor voeding’ worden

Aan je gezondheid werken door naar online filmpjes te kijken. Dat is het idee achter FoodFirst Network, een nieuw platform waar je advies krijgt van chefs, artsen en voedingsdeskundigen. Mensen die willen afvallen of aan diabetes leiden krijgen dagelijkse adviezen en video’s waarbij het accent ligt op verse producten en onbewerkt voedsel.

FoodFirst Network

FoodFirst Network

FoodFirst Network is opgericht door Jan Dekker, voorheen van 24Kitchen. En ook bij de chefs zien we een bekend gezicht van 24Kitchen, namelijk Rudolf van Veen. Deze ‘Netflix voor je gezondheid’ kost tussen de €3,95 en €4,99 per maand. Bedrijven die een collectief abonnement afsluiten zijn rond de €25 per werknemer per jaar kwijt. Het is de bedoelding dat FoodFirst Network reclamevrij blijft en dat er alleen geld verdiend wordt met abonnementen. Wel werkt FoodFirst samen met een aantal partners, waaronder BSH (Bosch en Siemens), verzekeraar ONVZ en Matrix Fitness (fitnessapparaten).

De kernboodschap van FoodFirst Network (FFN) is voedsel als medicijn en als bron voor een gezond leven: “We gebruiken geen pakjes en zakjes in de keuken, maar maken alles zelf van verse ingrediënten.”

“We hebben één doel: de Nederlander gezonder te maken door gezonder te eten. En daarbij hoort zelf koken”, aldus de initiatiefnemers die eerder deze zomer geld bijeen brachten via crowdfunding. Daarnaast rekent FFN geld voor aanvullende producten en diensten.

Deskundigen op het gebied van voeding, beweging, smaak en gedragsverandering gaan zorgen dat de leden hun doelen behalen. De video’s bevatten recepten, geven bewegings- en leefstijladviezen en biedt on-demand video’s die afgestemd zijn op individuele profielen.